Köpvillkor

Vi vill att du ska känna dig trygg att handla av oss på Najs of Sweden och därför erbjuder vi olika betalningsvillkor. Du kan välja att betala via kort eller bankgiro om du vill betala i samband med din beställning. Vill du istället få hem varorna innan du betalar så väljer du faktura.

Priser
Alla priser i “butiken” är inklusive moms. Och när du går till “kassan” får du se det totala priset.

Frakt
Vi debiterar frakt vid köp upp till 600 kronor, vid högre belopp skickar vi fraktfritt.  Vi debiterar 49 kronor i frakt och vi skickar med DHL till utlämningsställe eller Postnord till brevlåda då Postnord kan leverera till din postlåda, i annat fall får du en avisering från ditt närmaste utlämningsställe. Frakten kostar oftast mer men istället för att höja priserna så vill vi stå för en del av fraktkostnaden och du betalar alltså 49 kr oavsett vikt. I dagsläget kan du bara välja leverans inom Sverige. Skulle du vilja göra en beställning utanför Sverige så kontaktar du oss så löser vi det. Mail: info@najsofsweden.se eller telefon 070-9271830

Betala via Klarna
I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout.

Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor. Genom att klicka på “Slutför köp” godkänner du våra även våra köpvillkor.

Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort.  Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.

Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos klarna.se. För information om din betalning kontakta Klarnas kundservice. Du kan även se dina fakturor och dess betalstatus på klarna.se under Mina sidor, se ”Hitta din faktura” på startsidan.

Betala via Payson
Betalning med Payson. Du kan välja att betala mot faktura och då behöver du ange ditt personnummer som kontrolleras. Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett PaysonKonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se
Väljer du att betala med kort så kommer du att slussas vidare till Payson som ser till att ditt kortköp hanteras säkert.  Med Payson kan du betala med VISA, MasterCard samt internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea). Läs mer om Payson säkra betalningar här. Vi har bedömt att Payson följer GDPR och erbjuder väldigt säkra och krypterade betalningstjänster. 

Förskottsbetalning
Vill du göra en förskottsbetalning genom bankgiro så går det också bra. Skicka ett mail till oss info@najsofsweden.se med information om det du vill beställa och dina kontaktuppgifter samt adress. Vi skickar då en orderbekräftelse med betalningsinformation. Du sätter in pengarna på bankgiro och vi skickar dina varor så snart pengarna finns på vårt konto.

Ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

Byte eller reklamation
Kontakta oss om du vill reklamera en vara eller om du vill byta till annan modell eller färg. Kontakta oss på info@najsofsweden.se

Personuppgifter och GDPR:
Najs of Sweden lagrar personuppgifter, namn, postadress och e-postadress samt sms nummer (inte personnummer)  i ett register. Det är två kopior av din beställning som lagras. Uppgifterna bearbetas inte och vi skyddar dem genom att ha kontroll om vår hemsida skulle bli utsatt för dataintrång, om så sker anmäler vi det till Datainspektionen. Vi behåller din order för att kunna följa bokföringslagen där köpare ska finnas i 7 år. De inspirationsbrev vi skickar kan du närsomhelst avregistrera dig från och då kommer dina uppgifter att raderas i samband med nästa planerade utskick. För övrigt använder vi cockies enbart för att göra opersonliga analyser av hur många besökare det är på vår sida, inte vem du är. Vi använder aldrig re-targeting annonser. Dvs annonser som dyker upp för ett varumärke du har besökt via deras hemsida. Vi värderar din integritet och du är helt anonym till dess att du lägger en beställning. Dina adress och kontaktuppgifter används enbart för att kunna leverera dina varor och skicka en leveransanvisning. 14 dagar efter ditt köp ska du inte få några mail ifrån oss om du inte själv önskar att få inspirationsbrev. Vi kommer aldrig att distribuera, eller sälja någon lista med kunduppgifter till någon part.
Sociala media, de uppgifter vi får tillgång till om du följer eller kommenterar är enbart de du själv godkänt via dina inställningar. Har du mailat oss en fråga och vi har avslutat ärendet kommer dina uppgifter att raderas ur vår mailprogramvara. Postnord och DHL har en kopia av ditt namn, adress och sms nummer. Dessa databaser är skyddade med lösenord som vi använder för att kunna skriva ut fraktsedlar. Ingen utomstående har tillgång till dina uppgifter.
Har du några funderingar kring hur vi hanterar och skyddar dina uppgifter är du självklart välkommen med din fråga.
info@najsofsweden.se, ringer till oss på 070-927 1830 eller skriver till Najs of Sweden. Din e-mail adress lämnas aldrig ut till andra företag!

Säljande företag
Najs agentur of Sweden AB i Stockholm.
Kontaktuppgifter till oss är info@najsofsweden.se
Telefon: 070-927 1830 och det är Anna-Carin som svarar.