Köpvillkor

Vi vill att du ska känna dig trygg att handla av oss på Najs of Sweden och därför erbjuder vi olika betalningsvillkor. Du kan välja att betala via kort eller bankgiro om du vill betala i samband med din beställning. Vill du istället få hem varorna innan du betalar så väljer du faktura.

Priser
Alla priser i “butiken” är inklusive moms. Och när du går till “kassan” får du se det totala priset. Vi debiterar frakt vid köp upp till 600 kronor, vid högre belopp skickar vi fraktfritt.  Vi debiterar 49 kronor i frakt och vi skickar oftast  med DHL till utlämningsställe. Frakten kostar oftast mer men istället för att höja priserna så vill vi stå för en del av fraktkostnaden och du betalar alltså 49 kr oavsett vikt. I dagsläget kan du bara välja leverans inom Sverige. Skulle du vilja göra en beställning utanför Sverige så kontaktar du oss så löser vi det. Mail: info@najsofsweden.se eller telefon 070-9271830

Betala via Payson
Betalning med Payson. Du kan välja att betala mot faktura och då behöver du ange ditt personnummer som kontrolleras. Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett PaysonKonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se
Väljer du att betala med kort så kommer du att slussas vidare till Payson som ser till att ditt kortköp hanteras säkert.  Med Payson kan du betala med VISA, MasterCard samt internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea). Läs mer om Payson säkra betalningar här. Vi har bedömt att Payson följer GDPR och erbjuder väldigt säkra och krypterade betalningstjänster. 

Förskottsbetalning
Vill du göra en förskottsbetalning genom bankgiro så går det också bra. Gör din beställning i butiken och sätt in beloppet på bankgiro nr 225-1882, betalningsmottagare uppges som Najs agentur of Sweden AB och det är företaget bakom butiken Najs. Räkna med att leveranser kan dröja någon extra dag då vi skickar varorna först när betalningen är registrerad på vårt konto.

Ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

Byte eller reklamation
Kontakta oss om du vill reklamera en vara eller om du vill byta till annan modell eller färg. Kontakta oss på info@najsofsweden.se

Personuppgifter och GDPR:
Najs of Sweden lagrar personuppgifter, namn, postadress och e-postadress samt sms nummer (inte personnummer)  i ett register. Det är två kopior av din beställning som lagras. Uppgifterna bearbetas inte och vi skyddar dem genom att ha kontroll om vår hemsida skulle bli utsatt för dataintrång, om så sker anmäler vi det till Datainspektionen. Vi behåller din order för att kunna följa bokföringslagen där köpare ska finnas i 7 år. De inspirationsbrev vi skickar har du från och med den 25 maj 2018 själv godkänt och du kan närsomhelst avregistrera dig och då kommer dina uppgifter att raderas i samband med nästa planerade utskick. För övrigt använder vi cockies enbart för att göra opersonliga analyser av hur många besökare det är på vår sida, inte vem du är. Vi använder aldrig re-targeting annonser. Dvs annonser som dyker upp för ett varumärke du har besökt via deras hemsida. Vi värderar din integritet och du är helt anonym till dess att du lägger en beställning. Dina adress och kontaktuppgifter används enbart för att kunna leverera dina varor och skicka en leveransanvisning. 14 dagar efter ditt köp ska du inte få några mail ifrån oss om du inte själv skrivit upp dig för att få inspirationsbrev. Vi kommer aldrig att distribuera, eller sälja någon lista med kunduppgifter till någon part.
Sociala media, de uppgifter vi får tillgång till om du följer eller kommenterar är enbart de du själv godkänt via dina inställningar. Har du mailat oss en fråga och vi har avslutat ärendet kommer dina uppgifter att raderas ur vår mailprogramvara. Postnord och DHL har en kopia av ditt namn, adress och sms nummer. Dessa databaser är skyddade med lösenord som vi använder för att kunna skriva ut fraktsedlar. Ingen utomstående har tillgång till dina uppgifter.
Har du några funderingar kring hur vi hanterar och skyddar dina uppgifter är du självklart välkommen med din fråga.
info@najsofsweden.se, ringer till oss på 070-927 1830 eller skriver till Najs of Sweden. Din e-mail adress lämnas aldrig ut till andra företag!

Säljande företag
Najs agentur of Sweden AB i Stockholm.
Kontaktuppgifter till oss är info@najsofsweden.se